Yvette Janssen
FREELANCE PRODUCER
WORK
Goudwisselkantoor
CAMPAGNE 'OUD WORDT NIEUW'
Goudwisselkantoor laat met zijn nieuwe campagne zien dat het niet alleen om geld gaat. Onder het thema ‘verzilver nu je goud’ nodigen ze mensen uit om hun sieraden in te ruilen voor iets dat écht waarde toevoegt of dat nu een praktische aankoop is, een luxe extraatje of een dierbare herinnering. ​
​
Beelden zijn gemaakt als selfies, niet picture perfect, maar wél echt. Want deze campagne gaat niet over wat je inlevert, maar over wat je ervoor terugkrijgt.​​
​
De campagne draait in Nederland, België en Duitsland en is zichtbaar via online campagne, op abri’s, billboards langs de snelweg en op de radio te beluisteren bij BNR.
Agency: Idea Industry
Creative Director: Nico van Scherpenzeel
Producer: Yvette Janssen


UEFA #weplaystrong
COMMERCIAL
Op International Women's Day 2025 lanceerde UEFA en Together #WePlayStrong 'Off Mute': een baanbrekend platform dat is ontworpen om de stemmen van meisjes en vrouwen in het voetbal in heel Europa vast te leggen, te versterken en te laten horen.
​​
Line producer: Yvette Janssen
Regisseuse: Catherina Iosifidis
Director of Photography: Daan Hettinga
Robby de Neuro
KINDERSERIE
Robby de Neuro is en ‘Murder Mysterie’ voor kids, waar 3 neuro-divergente brugklassers er achter moeten komen wie het schoolstandbeeld heeft onthoofd, om hun eigen onschuld te bewijzen. Een productie voor NPO Zapp.
Production Agency: CABIN Content
Productieleider: Yvette Janssen
Regisseuse: Shanice Kamminga
Director of Photography: Lola Mooij


Wijk
PROMOVIDEO
Een huurwoning zoeken is één ding, er een vinden en krijgen is iets heel anders. Lange wachttijden, te weinig huurwoningen, of te dure huurwoningen. Veel mensen vinden maar geen woning die bij hen past en die ze kunnen betalen. Zit jouw gemeente muurvast? Maak kennis met WIJK! Modulair, biobased en betaalbaar losgoed dat vliegensvlug op locatie staat. Overal in Nederland en met een authentiek WIJ(K)-gevoel. Kortom, WIJK heeft alles in huis om de woningnood direct op te lossen.
Agency: Idea Industry, OOQ Concepts
Producer, setdresser: Yvette Janssen
Regisseur: Tomas Liebe
Director of Photography: Nikolai van Nunen

McDonald's
WERVINGSVIDEO
McDonald’s is op zoek naar nieuwe crewleden. Het doel van deze wervingsvideo? GenZ overtuigen om te komen werken bij de leukste crew van Alblasserdam & Hardinxveld-Giessendam. Om de video op zoveel mogelijk kanalen in te zetten werden er, naast een wervingsvideo, ook 4 social edits van de verschillende functies gemaakt.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script, Regie: Yvette Janssen
Director of Photography: Maarten Muilenburg

Gerechtshof Den Haag
BRANDMOVIE
Het gerechtshof Den Haag behandelt zaken op het gebied van civiel recht, straf- en belastingrecht in hoger beroep. Met deze zaken komt het gerechtshof geregeld in het nieuws. Het gerechtshof neemt dagelijks beslissingen die rechtstreeks invloed hebben op onze maatschappij. In deze brandmovie nemen we 'een wandeling door het hof' en wordt de kijker zo op een luchtige wijze meenomen in de dagelijkse (rechts)praktijk.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer: Yvette Janssen

Mcart
BRANDMOVIE
Color your life! Mcart is een creatief bureau dat kleurrijke interieurtoepassingen en creatieve signing levert. Of het nu gaat om gevelreclame, fotobehang, carwrappen, lampenkappen of ruimteakoestiek. Mcart zorgt er met haar producten voor dat er beleving wordt gegeven aan kantoorpanden. In deze brandmovie moest de identiteit van Mcart naar voren komen: creatief, vakmanschap, passie, rauw en artistiek.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Regie: Yvette Janssen
Director of Photography: Maarten Muilenburg

Bosch - Beyond Your Workplace
CAMPAGNEVIDEO
Hoe wek je trots, nieuwsgierigheid en beweging binnen een organisatie zo groot als Bosch?
In deze video wordt zichtbaar hoeveel er achter de schermen bij Bosch gebeurt. De video maakt deel uit van een brede campagne, gericht op zowel interne als externe doelgroepen.
Agency: LiveWall | United Playgrounds
Production agency: CLIFF
Productie manager: Yvette Janssen
Regisseur: Jonathan Smit
Director of Photography: Nanko Goeting

Mitsuba
COMMERCIAL
Mitsuba introduceert een nieuwe snackmix; Mitsuba Steetfood! Neem één hand vol crrrrrunchy snacks en BAM! Jij waant je direct in de geurende straten van Azië! En dat gewoon thuis vanaf de bank 😎. Deze commercial was onderdeel van een brede campagne en werd als HERO video ingezet op o.a. social media en bioscoopreclame tijdens de campagneperiode.
Production Agency: Fresh Bridge
Producer: Yvette Janssen

Gold Creek
PROMOVIDEO
De escape room van Turf Recreatie heet 'Gold Creek'. Tijdens het spelen van Gold Creek moeten spelers puzzelen, zoeken, onderhandelen, strategisch nadenken en samenwerken om de beste score neer te zetten. Het verhaal speelt zich af in het Wilde Westen en het voelt alsof je in een tijdmachine bent gestapt.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer: Yvette Janssen

Deroy Duarte
SOCIAL VIDEO
Schiedam is volop in beweging en aan het sporten. Ieder jaar houdt Gemeente Schiedam dan ook de sportverkiezingen, waarbij het publiek kan stemmen op hun favoriete sporter. Van alle genomineerden is er een portret gemaakt. Deze video's werden tijdens het event gebruikt om de genomineerden voor te stellen en verspreid op social media.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script: Yvette Janssen

Winnitt
SOCIAL VIDEO'S
TOTO heeft er sinds kort een nieuw zusje bij: Winnitt. Bij Winnitt draait het om plezier en een leuke tijd. Daarom hebben ze de beste en meest vermakelijke spelen verzameld op één platform, zodat je ze gemakkelijk en snel kunt spelen. Om Winnitt wat meer onder de aandacht te brengen op social media zijn er een reeks video’s geproduceerd waarin men steeds vergelijkt hoe een ‘normale’ vrouw een handeling rondom ontspanning aanpakt vs een vrouw die Winnitt speelt… ofwel volledig over de top.
Production Agency: Fresh Bridge
Producer, Set dresser: Yvette Janssen

Dosign
TV COMMERCIAL
Dosign zoekt doorlopend goede consultants die helpen met het verbinden van engineers aan opdrachtgevers in de technische sector. Hiervoor werdt er een landelijke wervignscampagne voor nieuwe consultants vorm gegeven. Het eindresultaat is een TV-commercial die op nationale TV is uitgezonden tijdens de campagne periode. Ook zijn er edits gemaakt voor social media, een pre-roll voor YouTube en fotografie voor de outdoor campagne.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer: Yvette Janssen

Bolier
WERVINGSVIDEO
Bolier is op zoek naar Service Monteurs. Als Service Monteur ga je op pad naar klanten en reist zo de hele wereld over. Je voert samen met collega’s onderhoud en reparaties uit aan dieselmotoren wereldwijd. In deze wervingsvideo krijgt de kijker een impressie van de werkzaamheden en de sfeer bij Bolier.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script, Regie: Yvette Janssen

Hout- en Meubileringscollege
PROMOVIDEO
Het Samenwerkingsverband Rotterdam neemt leerlingen in dienst die een BBL-opleiding volgen tot meubelmaker of interieurbouwer in (regio) Rotterdam, Zuid-Holland en Zeeland. Zo weet je als student zeker dat je bij een erkend leerbedrijf aan de slag gaat. In deze promovideo volgen wel 3 BBL-studenten van het Hout- en Meubileringscollege tijdens hun werkzaamheden in het leerbedrijf en op school.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script, Regie: Yvette Janssen

Van nes + plaisier
WEBSERIE
Van nes + plaisier personeelsdiensten is dé bemiddelaar naar een betere baan. Zij bemiddelen dagelijks personeel op ieder functieniveau in de vakgebieden productie, logistiek, office, food, techniek en bouw. In deze webserie
'Bakkie bij ...' gaat reporter Annemarie langs bij verschillende bedrijven om een kijkje te nemen in de werkzaamheden van misschien wel je toekomstige collega's. In totaal zijn er 5 afleveringen gemaakt.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script, Regie: Yvette Janssen

Stric
TEASER
Een patiënt op een intensivecareafdeling (IC) heeft een verhoogde kans om te overlijden. Op veel IC-afdelingen ontbreekt een gestructureerd protocol, of materialen om naasten te ondersteunen in hun verdriet. Zo werd er in het project ‘STerven en Rouw op de IC’ (STRIC) een praktische toolbox ontwikkeld, gericht op de ondersteuning van naasten tijdens en na het overlijden van de patiënt op de IC.
Production Agency: Visser Media & Design
Producer, Script, Regie: Yvette Janssen